太宰治=心中だと思っている

ども〜〜〜ケイトです。

 

『アナと雪の女王2』見てきました。

死ぬほど笑った。

6年前に第1作が出されたから、当時見たであろう子供達が6年後第2作を見ても楽しめるようなユーモア盛りだくさんでした。

おすすめ。

 

全然関係ないけど昔の文豪ってだいたい死ぬほど口と性格が悪いですよね。

多少ひねくれてる方がいい作品が書けるのでしょうか。

うち今思い出した好きな文は「一度でも俺に頭を下げさせたやつら全員死にますように」です。

短気かな??????

 

さて最近大学のアプリケーションを色々やってたんですけど、ちょっと気になったことが。

。。。本当に多くの大学って成績しか見てなかったりするんだなぁ(みつを)

 

成績とエッセーだけって大学結構多くて、なんなら成績だけも多くて、うーんなんか複雑。

せっっっっかくのIB生徒なんだから、アクティビティとかボランティアとかも見てよ〜〜ぅ!!

成績だけじゃなくって他の要素もちったぁ気にしてくれやぁ!!

 

っていうね。

 

卒業に必要な量より全然多くのアクティビティをやったり、責任のある肩書きを持って頑張ってる生徒が多い中、それを書く欄がほぼ0なのは幾ら何でも悲しくないかい。。。?と思ってしまいました。

ねぇミュージカル歴自慢させてくれや_(:3」∠)_

 

まぁ、IBの求めてるものと大学側の求めてるものが一致してないってだけの話なんですけどね。

あ〜〜そんなこと言ってたらIB本試験ちゃんがが近づいてくるよぅ…

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

Hi everyone! Kate here.

 

Just watched Frozen 2 this week and I literally had a blast. 

I think they made the humour so that we kids who watched Frozen 6 years ago (that's a long time whoa) enjoyed it too.

 

So I've been faced to deal with my university applications recently.

And a lot of countries and systems, they really only look at your academic scores!

Like grades and that only. Sometimes with an essay.

But as an IB student, that's kinda sad!

Because if they don't look at the CAS stuff we've done, the different countries traveled and volunteered with, musicals and dance showcases I joined, I personally find it a little boring.

Also because IB puts so much weight in it; it being ignored just sounds super simplification.

 

But then this is my perspective and other universities have other values so I can't really say.

 

Ooh, last week, I finished my TOK presentation.

The TOK presentation has to be 10 minutes each in a pair, or 10 minutes individually and I worked in a pair with my friend.

I'm so glad it made it over 20 minutes in the end… We were on like, 10 minutes only, two days before the actual date.

PHEW.

It was terrifying and I'm glad we've gotten it over and done with. 

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

『マレフィセント2』も見たい。

                        B O O K W O R M   K A T E

未分類

Posted by kate0425